24 kwietnia – EUROPEJSKI DZIEŃ ŚNIADANIA pod hasłem „ Znajdź czas na śniadanie”

Drogi Rodzicu!

Czy wiesz, że zarówno samo spożycie śniadania, jak jego jakość i wielkość są bardzo ważne dla funkcjonowania mózgu Twojego dziecka?

Badania dowodzą, że:

- spożycie pierwszego śniadania poprawia zdolności poznawcze dzieci, takie jak: percepcja, pamięć, koncentracja uwagi, myślenie;

- dzieci, które spożywają niepełnowartościowe śniadania, mają większy problem ze skupieniem uwagi na lekcjach niż dzieci, które spożywają pełnowartościowe śniadania;

- dzieci, które spożywają śniadanie bogate w węglowodany złożone, mają lepszą pamięć i ogólnie wykazują większe zdolności poznawcze.

Co powinno zawierać pełnowartościowe pierwsze śniadanie?

 - węglowodany złożone pochodzące z produktów zbożowych pełnoziarnistych, czyli: pieczywo (razowe, graham), płatki zbożowe (owsiane, żytnie, gryczane, jaglane), musli, otręby;

- warzywa i/lub owoce;

- mleko bądź produkt mleczny (ser żółty, twaróg, jogurt, kefir, maślanka);

- produkt białkowy (wędlina, najlepiej upieczona samodzielnie, pasty z roślin strączkowych/jajek).

W śniadaniu może znaleźć się też nieduży dodatek tłuszczów (masło lub margaryna miękka) i/lub źródło wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, np. olej (rzepakowy, lniany), orzechy.

 Może warto takie śniadanie przygotować razem z dzieckiem?

Proponujemy i zachęcamy!